KAIP TAPTI RYTO ŽMOGUMI

Kai kurie žmonės tiesiog nėra gimę būti "ryto personomis". Tačiau, tai galima išspręsti! Nors tam reikės praktikos ir noro, bet dalijames 5 būdais, kaip pakeisti požiūrį ir anksti pabusti, ir žinoma turėti produktuvų rytą.

1. Eikite miegoti anksti

Taip taip, žinau, kad šis patarimas turėtų būti savaime suprantamas, tačiau nustatykite ankstesnį laiką miegoti, kad galėtumėte pabusti žvalūs ir pailsėję. Tai yra pirmiausias žingsnis prabusti ryte žvaliems!

 

2. Sukurkite naktinę rutiną

Rutina prieš miegą signalizuoja jūsų smegenims, kad laikas užmigti. Šio tipo elgesio užuominos dar galingesnės, kai atliekate tą pačią veiklą ta pačia tvarka, naktį po nakties, prieš einant miegoti.

Prieš miegą įpratę užpildyti raminančia, ramia veikla, galite padėti jūsų kūnui užmigti. Apsvarstykite galimybę išsimaudyti vonioje, skaityti knygą, rašyti žurnalą, klausytis atpalaiduojančios muzikos arba atlikti lengvą tempimą ar meditaciją.

Pritemdykite apšvietimą ir prieš miegą nenaudokite jokios elektronikos, pvz., išmaniojo telefono, televizoriaus ar el. skaitytuvo. Šie prietaisai suaktyvina protą ir apgauna jūsų akis manydami, kad vis dar diena, o tai atitolina miegą. Per daug šviesos vakare taip pat gali apsunkinti pabusti ryte.

 

3. Laikykitės nuoseklaus miego grafiko

Nesvarbu, ar esate vakaro, ar ryto žmogus, nuoseklus miego grafikas leidžia lengviau išsimiegoti rekomenduojamą septynias–devynias valandas per naktį ir jaustis žvalesniam dieną. Tyrimai parodė, kad miegas savaitgaliais gali sutrikdyti jūsų cirkadinį ritmą, todėl geriausia nustatyti reguliarų miego ir pabudimo laiką ir jo laikytis kasdien.

 

Kūnas trokšta nuoseklumo, todėl jei norite susikurti ilgalaikį įprotį keltis anksti ryte, turite būti nuoseklūs septynias dienas per savaitę.

 

4. Sukurkite ryto rutiną

Jei savo ryto rutiną užpildysite dalykais, kurie jus džiugina ir suteikia energijos, galite jaustis labiau motyvuoti keltis iš lovos. Tai gali būti jūsų mėgstamiausias rytinis gėrimas arba sėdėjimas lauke su savo mylimu augintiniu keletą minučių.

Nors ir kyla pagunda paspausti snaudimo mygtuką, tai gali būti priešinga. Kūnas pradeda natūraliai ruoštis pabusti likus maždaug dviem ar trims valandoms iki įprasto pabudimo laiko, o paspaudus snaudimo režimą, vidinis kūno laikrodis gali siųsti įvairias žinutes. Idealiu atveju žmonėms, kurie pakankamai išsimiega, gali net nereikėti žadintuvo.

Jei jums reikia žadintuvo, tyrimai rodo, kad melodingesni žadintuvo garsai padeda lengviau atsikratyti niūrumo jausmo, vadinamo miego inercija. Taip pat galite leisti šviesai tarnauti kaip natūralų žadintuvą, palikdami atidarytas užuolaidas arba naudodami aušros simuliatorių, kuris švelniai nuramina jus nuo miego.

 

 

5. Reguliariai mankštinkitės

Įrodyta, kad reguliari mankšta padeda pagerinti miegą. Viena mokslininkų grupė išsiaiškino, kad rytinė ir vakarinė mankšta turi ypač didelį poveikį naktinių pelėdų cirkadiniam ritmui ir gali padėti joms paankstinti miego ciklus maždaug 30 minučių.

 

Autorė: Paulina Šeškauskaitė