MEDITACIJA: KODĖL IR KAIP?

Net ir vasarą mūsų įtempti gyvenimai nesustoja. Lekiame į darbus, skubame namo, sėdime iki išnaktų. Pasiekus tam tikrą įtampos tašką jaučiame, kad pradedame nevaldyti savęs, vis dažniau pykstamės ir liejame emocijas. Išmokti pajausti situaciją gali padėti meditacija - ir šiandien kalbėsime būtent apie tai.

Visų pirma, kas ta meditacija?

Meditacijos metu mes mokomės sutelkti dėmesį į mūsų kvėpavimą ir jausti, kur bėgioja mūsų mintys -  o po to sugrįžti į šią akimirką. Pirmą kartą medituojantys žmonės gali galvoti, kaip keista sėdėti tyloje, vien su savo mintimis ir nieko neveikti. Tačiau po truputį kontroliuojant savo mintis ir ilginant meditacijos laiką pradedame jaustis ramesni bei turintys kontrolę savo rankose.

Pabandykite atsisėsti ramioje vietoje, užsimerkti ir lėtai bei giliai kvėpuoti porą minučių. Kas nutinka? Dažniausiai jų nekontroliuojant mintys nukryps. Pradėsi galvoti apie kasdienybę, ko dar nepadarei, kokie rūpesčiai slegia. 

Meditacija nėra stebuklas, visiškai išvalantis mūsų mintis. Tai praktika susikaupti, atkreipti dėmesį į savo įkvėpimus ir jį palaikyti, o pradėjus sukti galvą apie kasdienes mintis - vėl susitelkti.

Sąlygos meditacijai

Rask tylią vietą, kurioje tavęs niekas netrukdys. Nusistatyk laiką bei kiek kartų nori bandyti medituoti - žinoma, būk realistiška, o, beje, rutinos laikymasis prisidės prie tavo pačios saviugdos. Vilkėk patogius drabužius, laisvus, kad mintys nekryptų į tai, kad tavo liemenį spaudžia siauros kelnės. Galų gale - eksperimentuodama rasi sau tinkamiausią laiką, vietą bei aprangą.

Kaip medituoti?

  1. Jeigu medituoji pirmą kartą, geriausia pasirinkti trumpesnę meditaciją -  nuo poros iki penketo minučių.
  2. Gali sėdėti ant kėdės, o galbūt sukryžiavus kojas - rask pozą, kurioje tau bus patogu sėdėti kurį laiką.
  3. Lėtai įkvėpk ir iškvėpk, jausk savo kvėpavimą.
  4. Po kiek laiko, tavo mintys pradės krypti į kitus dalykus. Kai pradėsi tai pastebėti - po sekundės, minutės, penkių - grąžink ir sutelk savo dėmesį į kvėpavimą.
  5. Kai būsi pasiruošusi, lengvai atsikelk, atsimerk ir akimirką pajausk, kaip dabar jautiesi. Pastebėk savo emocijas. Koks jausmas?

Kiek sudėtinga iš pradžių? Gali naudoti įvairiomis mobiliosiomis programėlėmis kaip Headspace ar Calm, arba pasinaudoti Youtube platforma ir paieškoti meditacijos gidų.

Rask sau tinkančią rutiną ir pamatysi, kad meditacija padės tau ne tik lengviau susikoncentruoti, valdyti emocijas, bet ir geriau suprasti kitus žmones. Sėkmės!



Leave a comment