PAPRASTI PRATIMAI STRESO MAŽINIMUI

Šiuo metu dauguma jaučia- baimę, nežinios jausmai stingdo ir norisi tiesiog susisukti į kokoną ir sustingti.

Tačiau, sustingti ir būti vienoje vietoje tiesiog negalim reikia kažko imtis. Taigi, keli būdai, kaip padėti sau ir kitiems šiomis dienomis

Padėk sau:

Jei jaučiat didelį nerimą pabandykit šiuos pratimus:

1. Giliai ir pilnai kvėpuokite. Stresą sukelia nepilni, trumpi įkvėpimai. Mes turėtume kvėpuoti kaip jogai- giliai, visu pilvu. Neprievartaukite savęs, jeigu matote, jog negalite lengvai kvėpuoti. Tiesiog stebėkite tai ir grįžkite prie ramaus, stabilaus kvėpavimo. Atsigulkite ant nugaros arba tvirtai atsisėskite ant kedės, uždėkite ranką ant pilvo, o kitą ant krūtinės. Jauskite kaip oras įeina pro burną, keliauja žemyn krūtine į pilvą ir grįžta atgal. Pabūkite taip kelias minutes.

2. Pajudėkite. Atlikite kelis saulės pasveikinimus, išeikite pasivaikščioti arba užtraukite žaliuzes ir pašokite pagal trankią muziką. Judėjimas suteiks kelis dalykus: duos jūsų smegenims impulsą kvėpuoti giliai ir fiziškai sudegins adrenaliną, kurį jūsų kūnas išskiria streso ir įtampos metu. 

3. Pasakykite sau: „Aš atsipalaidavęs“. Taip paprastai įsakydami savo protui atsipalaiduoti jūs ištikrųjų galite atsipalaiduoti. Užsimerkite ir su kiekvienu įkvėpimu sakykite sau „aš“, o su iškvėpimu „atsipalaidavęs“. Jūs netgi galite tokiu būdu atpalaiduoti visas kūno dalis, sakydami kiekvienai daliai, jog ji atsipalaidavusi. Pavyzdžiui „Mano kojos atsipalaidavusios, mano pilvas atsipalaidavęs..“. Tai užims tik kelias minutes.

 

Jei nenorite daryti paprstų yogos atpalaidavimo pratimų, tai:

  • Svarbu atpažinti ir įvardyti, ką šiuo metu jaučiat;
  • Pasikalbėti apie savo jausmus su artimu žmogumi;
  • Apriboti žiniasklaidą.

 

Padėti kitiems:

Šiuo metu svarbu padėti ir veikti!

Gali finansiškai paaukoti – šiame įraše daug naudingų nuorodų; gali aukoti kraują – aplikacija „Mano kraujas", gali prisijungti prie Stiprūs kartu iniciatyvų kaip savanoris), taip pat apibrėžti tai, kas nėra tavo kontrolėje ir pasitikėti mūsų politikais bei kitais atsakingais žmonėmis;